پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

مشهد؛ قطب درمان هوشمند | افتتاح نخستین بیمارستان تمام‌الکترونیک کشور

  • کد خبر: ۹۸۱۲۳
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
مشهد؛ قطب درمان هوشمند | افتتاح نخستین بیمارستان تمام‌الکترونیک کشور
نخستین بیمارستان تمام‌الکترونیک کشور با حضور وزیر بهداشت در مشهد به بهره‌برداری رسید. بیمارستان ولایت به طور موقت به بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ سرانجام و پس از گذشت ۱۱ سال از آغاز عملیات ساخت بیمارستان امدادی در جنوب شهر مشهد، با حضور وزیر بهداشت و استاندار خراسان رضوی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت هم زمان با دهه فجر به بهره برداری رسید. این بیمارستان که برای ساخت آن نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اولین بیمارستان تمام الکترونیکی کشور است و در موج ششم کرونا به صورت موقت به درمان بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان ولایت با بیان اینکه ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور در راستای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است، گفت: این بیمارستان هوشمند و اتوماتیک در ارائه خدمات، با دستور رهبر معظم انقلاب و کمک‌های ایشان ساخته شده است و در قالب خدمات هوشمند، بسیاری از معاینات و اقدامات به صورت الکترونیکی و بدون کاربرد کاغذ و نسخه انجام خواهد شد و امیدواریم این خدمات در همه کشور گسترش پیدا کند.

دکتر بهرام عین اللهی در ادامه و با اشاره به تأمین بودجه مناسب برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد ادامه داد: تخصیص اعتبار این گونه طرح‌ها در قالب سفر‌های استانی ریاست جمهور انجام می‌شود که امیدواریم در سفر ایشان به مشهد و خراسان رضوی شاهد آن باشیم.

وی با تأکید بر آمادگی کامل همه مراکز درمانی کشور برای مقابله با موج ششم کرونا، افزود: مدیریت مقابله با موج ششم کرونا در کشور با سویه امیکرون به صورت قرارگاهی عمل خواهد کرد و همه مشکلات و برنامه ریزی‌ها رصد و بررسی شده است و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا قانونی و قابلیت اجرایی دارد. اکنون مراکز درمانی کشور و کارکنان همه بیمارستان‌ها برای مقابله با امیکرون در آمادگی کامل هستند.

عین اللهی تنها راه مقابله با کرونای امیکرون را واکسیناسیون دانست و تصریح کرد: راه اصلی مقابله با امیکرون مقاوم کردن مردم از طریق واکسیناسیون است. این در حالی است که بیشتر افراد این بیماری را به صورت خفیف و با علائم شبیه سرماخوردگی تجربه می‌کنند. واکسیناسیون جلو ابتلا به ویروس امیکرون را نمی‌گیرد، اما می‌تواند از شدت بیماری و مرگ ومیر آن بکاهد. در ۵ ماه گذشته ۱۳۴میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق کرده ایم که رقم مناسبی است.

بیمارستان ولایت به کاهش ترافیک کاری دیگر بیمارستان‌ها کمک می‌کند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با اشاره به آغاز ساخت بیمارستان ولایت از حدود ۱۱ سال پیش، گفت: ساخت بیمارستان ولایت از سال۱۳۸۹ با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم راه اندازی بیمارستان‌های امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد به منظور خدمات رسانی بهتر به زائران و مجاوران آغاز شد.

عملیات ساخت این بیمارستان با ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی در سال۱۳۹۲ متوقف شد، اما در سال۱۳۹۸ با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد و اکنون شاهد افتتاح آن هستیم.

محمدعلی کیانی با اشاره به ویژگی‌های بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت افزود: بیمارستان ولایت طبق استاندارد‌های روز دنیا با زیربنای ۲۳هزار مترمربع در ۵ طبقه ساخته شده است. در این بیمارستان همه بیماران سوانح و امداد پذیرش خواهند شد و در وضعیت شیوع موج ششم کرونا به طور موقت به درمان بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: نصب دستگاه‌های هواساز و برخی تجهیزات اتاق عمل و همچنین تأمین و جانمایی تخت‌ها و تأمین دستگاه‌های اکسیژن ساز و تانک‌های اکسیژن از اقدامات انجام شده در این بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی است.

کیانی در ادامه تصریح کرد: این مرکز درمانی که دارای واحد‌های پاراکلینیکی و بخش‌های اورژانس، شش بخش بستری، هشت اتاق عمل و چهاربخش آی سی یو است، ضمن انجام مأموریت اقدامات درمانی به سوانح و تروما و همچنین اعمال جراحی عروق، کمک زیادی به کاهش بار ترافیک کاری در حوزه درمان استان و مشهد خواهد کرد.

پروژه‌ای که سرانجام پس از ۱۱ سال افتتاح شد

ماجرای ساخت دومین بیمارستان امدادی برای شهر مشهد از حدود ۱۸ سال پیش مطرح شد و در اواخر سال ۱۳۸۴ ساخت بیمارستان امدادی شماره دو مشهد به مساحت ۳۷ هزار مترمربع و ۱۰۰ تختخواب در شورای اداری استان تصویب شد و تا سال ۱۳۸۸ در همین مرحله متوقف ماند، تا اینکه در این سال و با تأکید رهبر معظم انقلاب برای ساخت دو بیمارستان سوانح امدادی در ورودی‌های شمالی و جنوبی مشهد، کلنگ ساخت بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد با حدود ۱۰۰ تختخواب به زمین خورد و ساخت این بیمارستان بعد از چهارسال وارد مرحله عملیاتی شد.

سرعت ساخت بیمارستان تا سال ۱۳۹۰ مناسب بود، اما تزریق نامناسب و کم اعتبار به پروژه بیمارستان امدادی جنوب مشهد باعث شد تا سال ۱۳۹۲ کار ساخت این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۵ درصد به صورت کامل متوقف شود. پنج سال بعد از این توقف اجباری و در سال ۱۳۹۷، پروژه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت مشهد جان تازه‌ای گرفت.

با تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای شروع دوباره این پروژه و بعد هم موافقت رهبر معظم انقلاب با اختصاص ۲۵میلیارد تومان اوراق از سوی دفتر ایشان به ساخت بیمارستان امدادی شماره دو مشهد و تأمین ۷۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر در سال‌های بعد، کار ساخت این بیمارستان سرعت گرفت و روی غلتک افتاد.

آن طور که مسئولان وقت دانشگاه علوم پزشکی در همان زمان وعده دادند، قرار بود که بیمارستان ولایت تا پایان سال ۱۳۹۹ تجهیز شود و به بهره برداری برسد که این اتفاق نیفتاد. اوضاع وخیم بیمارستان‌های مشهد در موج پنجم کرونا و لبریزشدن آن‌ها از بیماران کرونایی باعث شد تا بیمارستان ولایت معطل تجهیز با اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند.

قاسم جان بابایی، معاون وزیر بهداشت، در سفری که در مرداد به مشهد داشت، قول تجهیز سریع این بیمارستان تا یکی دو ماه آینده را داد و بعد از آن هم عبدا... ریحانی، مسئول راه اندازی بیمارستان ولایت، اعلام کرد که پروژه در مهر ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

طولانی شدن تجهیز این بیمارستان و اختصاص اعتبار برای این کار، باعث شد تا افتتاح بیمارستان ولایت به تعویق بیفتد و با وجود اینکه قرار بود این بیمارستان در دی ماه به بهره برداری برسد، روبان افتتاح آن ۱۴ بهمن بریده شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->